استراتژی های موفقیت


  • تعریف موفقیت !

اگر نمی دانید موفقیت (برای شما) چیست، چگونه می توانید آن را ایجاد کنید؟

موفقیت برای افراد مختلف متفاوت است و موفقیت یک فرد، ممکن است فاجعه شخص دیگری باشد. در واقع موفقیت (یا شکست)،  به موقعیت، شرایط، رویداد یا نتیجه مربوط نمی شود، بلکه به تعریف آن برای شخصی که در میانه آن است، مربوط می شود. برای ایجاد موفقیت، ابتدا باید آن را تعریف کنید و بسیاری از مردم این کار را نکرده اند.

در مورد آنچه برای زندگی خود می خواهید و یا نمی خواهید کاملاً واضح بیندیشید. شفافیت باعث ایجاد هیجان می شود. هیجان انگیزه ایجاد می کند. انگیزه  تغییر رفتاری ایجاد می کند. تغییر رفتار نتایج متفاوتی به بار می آورد و در نهایت بینش درونی به واقعیتی بیرونی تبدیل می شود.

 

  •  در ناراحتی،  راحت باشید!

جمع کثیری از مردم فقط به این دلیل که:

  •  توسط ترس کنترل می شوند
  • همیشه به دنبال قرص جادویی یا میانبر هستند
  • برای انجام کارهای سخت آماده نیستند

زندگی سازشی و کم موفقیت را تجربه خواهند کرد. افرادی که همیشه گزینه‌های آسان را انتخاب می‌کنند، همواره در حد متوسط باقی خواهند ماند.

اجتناب مداوم از ناراحتی به معنای اجتناب مداوم از درس ها و رشد شخصیتی است. درد بزرگترین معلم است.

 

  • به دنبال عادل بودن باشید نه محق بودن!

 'محق بودن' از تکبر، ناامنی، نفس و حماقت صحبت می کند. که مترادف با خطا و یا شکست است. شخصی که همواره خود را محق می پندارد، بسیاری از آموزه های زندگی را از دست می دهد و خود را از دیگران بیگانه می کند.

تکبر، دفع می کند و  تواضع، جذب می کند.

 

  •  به دنبال احترام باشید نه محبوبیت!

ماهیت ما، "آن چیزی که هستیم" و شهرت ما آن است که مردم فکر می کنند.

وقتی این دو مترادف باشند، معمولاً در مسیر درستی هستیم.

 

  • آشفتگی و بی نظمی را در آغوش بگیرید!

واقع بین باشید، پذیرفتن قدری آشفتگی و بی نظمی به معنای در آغوش کشیدن زندگی است، زیرا زندگی آشفته، غیرقابل پیش بینی، ناعادلانه، نامطمئن، پر از دست انداز است. پس، به کمی هرج و مرج عادت کنید. حتی آن را در آغوش بگیرید. در حالی که دیگران تسلیم آشفتگی های غیرقابل پیش‌بینی و تجربه انسانی می‌شوند.

آگاهانه انتخاب کنید که آرامش در هرج و مرج باشید.

 

  •  پدر و مادر خود نشوید!

پدر و مادر یا رئیس یا هر کسی بغیر خودتان نباشید.

انطباق یک مشکل بزرگ برای داستان موفقیت است. مطمئناً، والدین شما عالی هستند و به آنها احترام می گذارید، آنها را دوست دارید و از آنها یاد می گیرید، اما لطفا به آنها تبدیل نشوید. به دیگران گوش دهید و از آنها یاد بگیرید، اما خودتان فکر کنید، عمل کنید و تصمیم بگیرید. شما به تایید یا اجازه کسی نیاز ندارید.

 

  • از آنچه در حال حاضر دارید بیشتر استفاده کنید

 تصور کنید اگر تمام دانش، هوش، فرصت ها، زمان، مهارت و استعدادی را که در حال حاضر دارید استفاده کنید و کاملاً از آن استفاده کنید، به چه چیزی می رسید. اگر در حال حاضر بیش از استعداد کافی برای رسیدن به موفقیت فوق العاده داشته باشید، چه؟ خوب، شما انجام می دهید. بهانه ها وجود دارد. و آن صدایی که در حال حاضر به (بعضی از) شما می گوید که آنچه را که برای موفقیت لازم است ندارید، ترس نامیده می شود. نه منطق، ترس نه واقعیت، ترس مگر اینکه شما اجازه دهید که به واقعیت شما تبدیل شود. توجه داشته باشید که صدایی که در سر شماست (صدای بسیار بلند، آزاردهنده و مداوم) به ندرت بازتابی از پتانسیل شماست و بیشتر مظهر ناامنی شماست. و نه، شما در شک و تردید خود تنها نیستید. این یک شرایط جهانی است بسیاری از مردم شکست می خورند، نه به این دلیل که آنچه را که لازم است ندارند، بلکه به این دلیل که از آنچه قبلاً دارند استفاده نمی کنند. افراد موفق معمولاً پتانسیل ذاتی، شانس، زمان یا فرصت بیشتری نسبت به فرد بعدی ندارند، اما به طور مداوم راهی برای استفاده بیشتر از آنچه در اختیار دارند پیدا می کنند. در حالی که اکثریت عدم تصمیم گیری و اقدام خود را توجیه می کنند، این افراد راهی برای انجام کار پیدا می کنند. سوال این نیست که "چقدر توانایی دارید، بلکه چقدر از آن استفاده خواهید کرد؟"

 

 

  • تلاشهای کوچک روزانه خود را در هفته ها، ماه ها و سالها ضرب کنید. تغییر زمان می برد، و موفقیت در طول زمان دست یافتنی است.  

 

  • خود را به عنوان یک  کارآموز و متفکر  بشناسید.
    • چه زمانی و کجا بیشترین بازدهی را دارید؟
    • چه چیزی حواس شما را پرت می کند؟
    • دانستن تمایلات و عادات فکری خود،  به شما کمک می کند تا زمان خود را به طور مؤثرتری تقسیم کنید و در کل، بهره وری بیشتری داشته باشید.

 

  • برای هر دوره یک هدف شخصی تعیین کنید.

به جای تمرکز صرف بر روی نمره، در نظر بگیرید که چگونه هر دوره تخصص شما را در زمینه مورد علاقه عمیق می کند یا به رشد فکری کلی شما کمک می کند. به عبارت دیگر، بر خلاف کسب نمره خوب یا اجتناب از نمره بد، از نظر تسلط بر مهارت ها و مفاهیم به خود انگیزه دهید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش